Profilaktyka bólu kręgosłupa

Oprócz terapii zapraszam również Państwa na indywidualnie dobrane ćwiczenia, których systematyczne wykonywanie wyelimunuje lub znacznie ograniczy nawroty dolegliwości bólowych.

Ćwiczenia te skierowane są do osób, które doświadczyły w swoim życiu incydentu bólowego kręgosłupa, przeszły terapię, ale nie czują sią w pełni sił, aby wrócić do ulubionego sportu lub aktywności fizycznej oraz boją się nawrotu choroby.

Celem ćwiczeń jest poprawa działania układu nerwowo-mięśniowego i eliminacja niskowydajnych kompensacji ruchowych. Poprawę wydajności i ograniczenie do minimum powrotu dolegliwości uzyskuje się to poprzez usunięcie ograniczeń w tkankach i stawach, przywrócenie równowagi mięśniowej i wypracowanie prawidłowych wzorców ruchowych.

Ćwiczenia dobierane są w oparciu o przebyte dolegliwości i na podstawie wnikliwej analizy postawy ciała i wzorców ruchowych. Ćwiczenia są bezpieczne, stopniowane od łatwych i lekkich do ekstremalnie trudnych w zależności od wytrenowania i możliwości danej osoby.

Profilaktyka bólu głowy

Leczenie bólu głowy wynikającego z nadmiernego napięcia tkanek miękkich warto wesprzeć autoterapią. Już wkrótce pojawi się tu kilka wskazówek jak samodzielnie w warunkach domowych rozluźniać nadmiernie napięte struktury okolic głowy, szyi i obręczy barkowej. Bądź na bieżąco z nowościami na mojej stronie. https://www.facebook.com/pro.fiz.wilk.jacek/